Заволодіння коштами з банківських карток громадян – «схема», яку зловмисники постійно вдосконалюють
Як інформує DROBRO шахраї вигадують нові способи, щоб увійти в довіру, зацікавити чи залякати людей з метою отримати доступ до реквізитів банківської картки.
Але й старі «перевірені» способи шахраї не забувають.
Кілька правил, які допоможуть вам не стати жертвою зловмисників та зберегти кошти
Аби отримати доступ до ваших грошей, зловмисники можуть представлятись:
- працівниками банку,
- поліцейськими,
- співробітниками податкової інспекції
- та будь-ким іншим
і пропонувати вам
- уточнити особисті дані,
- оновити їх,
- удосконалити співпрацю з банківською установою,
- вирішити інші питання,
- «дарувати» подарунки, бонуси чи додаткові послуги або навпаки
- погрожувати штрафами,
- блокуванням карки та іншими неприємностями.
Аферисти можуть пропонувати придбати товари за незвично низькими цінами, сплатити «заставу», «попередній внесок» або «застрахувати покупку».
«Легенд» у шахраїв багато, тому пам’ятайте:
- розмовляючи з незнайомцем, завжди спершу з’ясуйте з ким ви маєте справу – місце роботи, посаду, прізвище та ім’я людини, після чого, якщо сумніви залишаються, припиніть розмову, зателефонуйте в установу, де нібито працює ваш співрозмовник та з’ясуйте чи дійсно те, що він повідомив, є правдою.
- не повідомляйте стороннім особам дані, за допомогою яких шахраї можуть отримати доступ до вашого особистого банківського рахунку, а саме: реквізити банківської картки, термін дії, коди та паролі. Ніхто не має права вимагати у вас код до вашої картки чи особисті дані, особливо у телефонній розмові.
- не надавайте стороннім особам інформацію, що може дати доступ до вашої телефонної СІМ-карти, зокрема ту інформацію, якою цікавляться у сервісних центрах мобільних операторів при заміні втрачених чи пошкоджених СІМ-карт. Отримавши дублікат вашої СІМ-карти зловмисники іноді можуть отримати доступ до вашого банківського рахунку.
у випадку, коли сторонні особи вимагають у вас конфіденційну інформацію, зателефонуйте у центр обслуговування клієнтів банківської установи.
Звичайно, ніколи не передавайте незнайомцям свою
- банківську карту,
- паспорт та інші документи, які містять конфіденційну інформацію.
НЕ підтверджуйте переказ коштів, якщо маєте хоч найменші сумніви у тому, що вони дійдуть до адресата або у тому, що адресат – саме та особа, якій ви маєте намір надіслати гроші. Перевірте ще раз і лише тоді здійснюйте переказ.
НЕ переходьте за сумнівними посиланнями, які надходять вам у різний спосіб на електронну пошту або у соцмережах – вони можуть містити віруси, спеціально розроблені для зламу кодів та паролів.
НЕ приймайте без перевірки пропозицій взяти участь у «безпрограшних лотереях», «розіграшах цінних призів та подарунків», незрозуміло за що нараховані бонусні кошти, а також винагороди, у розіграшу яких ви не брали участі та інших подібних заходах – це можуть бути пастки аферистів, кінцевою метою яких є заволодіння вашими коштами.
НЕ сплачуйте незрозумілі «попередні внески», «кошти під заставу» чогось, що вам за незвично низькою ціною щойно запропонували незнайомі особи в телефонному режимі. Це також може бути пасткою шахраїв.
у випадку, якщо ви стали жертвою шахрая, негайно повідомляйте про це у поліцію, а також у банківську установу з вимогою заблокувати операції з вашою карткою.
Поліцейські закликають – відчувши небезпеку або потрапивши у нестандартну ситуацію, будьте пильними та керуйтесь здоровим глуздом.