25 та 26 травня у Львові відбудеться півфінал та фінал Всеукраїнського проєкту «Молодь дебатує»
Як пише DROBRO, школярі, які перемогли у міських та міжрегіональних дебатних турнірах, змагатимуться за перемогу в освітньому проєкті за європейською методикою.
Вікторія Іваночко, учениця Дрогобицького Ліцею № 2 пройшла до півфінального турніру.
Цього року учні обговорять дві актуальні теми:
- У півфіналі: Чи варто запровадити обов‘язкову службу жінок в армії?
- У фіналі: Чи треба призупинити розвиток технології штучного інтелекту?
Захід відбудеться у просторі дизайну та медіа Pixlab за адресою вулиця Городоцька, 285.
Щороку у проєкті беруть участь 70 шкіл в 20 регіонах України. До півфіналу 2022-2023 року увійшли школярі з Костянтинівки, Запоріжжя, Херсона, Чернігова, Полтави, Слов’янська, Львова, Дрогобича, Полтави, Солоного, Хмельницького, Вінниці, Івано-Франківська, Конотопа.
Про проєкт:
Ініціатива «Молодь дебатує» щороку реалізує в українських школах унікальний освітній проєкт в рамках якого учні проводять власні аналітичні дослідження з обраної тематики, зустрічаються з провідними експертами, беруть участь у семінарах та проводять дебати. Учнівські дебати побудовані за методикою «Jugend debattiert», що успішно розвивається в Німеччині на загальнодержавному рівні вже понад десять років. Сотні тисяч німецьких школярів беруть участь в «Jugend debattiert», а на фінал приходить президент Німеччини. Унікальну методику німецьких молодіжних дебатів її автори вперше дозволили використовувати іноземною мовою в Україні і з 2016 року більше 2000 українських взяли участь в проєкті.
Основна відмінність від інших форматів дебатів: перемагає той учасник або та учасниця, хто представить в процесі дискусії всі можливі аргументи по темі, використовуючи думки експертів та наукові дослідження. Тема в дебатах завжди формулюється як питання, на яке можна відповісти «так» чи «ні». Але однозначної відповіді немає — аргументи обидвох сторін мають знайти учасникі дебатів. Одне з головних завдань методики — навчити підлітків критичному мисленню та прийняттю зважених рішень.