У лютому цього року солеварня офіційно отримала нового директора. Що змінилося на підприємстві за цей час
Дрогобицька солеварня – найдавніше в Україні підприємство такого типу, воно не припиняло роботу з 1390 року. Таких солеварень, які випарюють сіль, в Україні більше немає. Зараз більшість будівель перебувають в аварійному стані, лише декілька – у задовільному.
У лютому цього року підприємство офіційно отримало нового директора – Олега Петренка. Galnet поспілкувався із ним про те, що змінилося на підприємстві за ці 7 місяців, передає DroBro.
Ми державне підприємство, ніким не фінансуємось. 80% від чистого прибутку платимо в державу. Ми просто покриваємо витрати на заробітну плату, на дрова. На розвиток нам ні копійки не залишається. – Починає розмову з Galnet Олег Петренко.
Каже, теперішня робота солеварні спрямована на те, щоб вийти на більший ринок збуту, а також та розвинути Дрогобицьку солеварню як туристичний та культурний центр.
Сіль, яку виготовляє підприємство, можна придбати у Дрогобицькому, Самбірському, Стрийському районах. Є кілька місць збуту у Львові. Олег Петренко хоче, щоб продукція потрапила на прилавки однієї великої мережі продуктових магазинів у Львові, але поки що не вдається.
В усіх супермаркетах вимагають сертифікати якості продукції. Є конкретні вимоги до цехів, обладнання, яке має бути європейського зразка. У нас поки такого немає, – пояснює керівник дрогобицького підприємства.
А поки у мережах українських супермаркетів думають, сіль із Дрогобича уже готуються продавати у США. 22 вересня Дрогобицька солеварня уклала угоду з американцями. Як каже Олег Петренко, не раніше ніж за три місяці у Нью-Йорку повинна наша сіль продаватись.
То невелика кількість, зазначає керівник, – 300 кілограмів, але пробуємо.
Загалом солеварня виготовляє 700 кілограмів солі на день, хоча здатна до 15 тонн. Перепоною є відсутність технології. Зараз виготовляють як у Середньовіччі.
У мене є ідея створити продукт, який буде в обмеженій кількості, але дороговартісний. Як, наприклад, гімалайська сіль, яку добувають тільки в Гімалаях, і в певній кількості, – пояснює Олег Петренко.
На Дрогобицькій солеварні працює 28 людей, але є чимало і тих, хто допомагає на громадських засадах, зокрема у написанні проєктів. Наступного року підприємство планують збільшити – найняти на роботу чотирьох людей: щоб розвивати туризм та маркетинг.
Громадська організація «Прорив-місто» виграла проєкт ревіталізації Дрогобицької солеварні, його фінансуватиме Український культурний фонд. Зараз ми напрацьовуємо стратегію розвитку підприємства. Робимо це спільно з різними організаціями в різних напрямах: економічна стратегія і реалізація продукції; створення брошури про історію солеварні за різних періодів; урбаністи працюють над створенням туристичного об’єкта. У майбутньому хочемо затвердити такий стратегічний план розвитку підприємства на рівні міста. І шукатимемо інвестора, тому що фонд держмайна – це суб’єкт управління, якому ми підпорядковуємося. Вони хочуть дати всі решта будівлі в оренду інвестору, з чітко прописаними етапами фінансування, сумами і цільовим призначенням об’єкта, – додає керівник підприємства.
За 7 місяців своєї діяльності очільник солеварні Олег Петренко трохи модернізував процес виробництва та відновив екскурсії на підприємство. Розповідає, що завод фактично був закритий для екскурсій через конфлікт колишнього директора з місцевою владою.
Зараз приїхати на Дрогобицьку солеварню та прийти на екскурсію можна щодня, але попередньо потрібно домовитись. Огляди проводять переважно об 11 та о 15 годині – тоді відбувається найцікавіший процес виробництва, коли кипить ропа і випарюється сіль. Вартість – 50 гривень.
Зі жовтня, щопонеділка, у Дрогобицькій солеварні проводитимуть театралізовані екскурсії з трьома акторами в костюмах. Вартість такого видовища – 100 гривень.
Щоб домовитись про екскурсію, телефонуйте за номером: +38(067)179-96-10 (Андрій Юркевич).