Обсяги імпорту російської нафти до Китаю та Індії значно знизилися – країни шукають заміну нафти з РФ на Середньому Сході, Африці та США

Російська економіка, значна частина якої залежить від експорту нафти, зіткнулася з проблемами. Китай та Індія, найбільші покупці російської нафти, зупинили її закупівлю на тлі введених США санкцій, передає DROBRO.

Ці заходи завдали болючого удару по нафтовій галузі Росії, загостривши кризу, з якою Москва поки що не змогла впоратися, повідомляє Reuters. Удар по Росії 10 січня Вашингтон ввів санкції, спрямовані на російський ланцюжок постачання нафти, що викликало різке зростання вартості фрахту танкерів, які не потрапили під обмеження. Це призвело до стагнації торгівлі березневими поставками російської нафти Азії.

За даними аналітиків, танкери, які підпадають під санкції, припадає близько 42% морського експорту нафти з болота. У Китаї, де раніше російська нафта ESPO мала високий попит, покупці зіткнулися з різким зростанням цін. Вартість доставки бареля нафти з порту Козьмино зросла на $3–5, порівняно з попередніми поставками. Ці гроші відмінусовуються від російського прибутку, зменшуючи доходи Москви.

Водночас, в Індії Bharat Petroleum повідомила, що не отримала нових пропозицій на постачання російської нафти в березні, а обсяги пропозицій для країни помітно скоротилися.

Наслідки для ринку

За даними аналітичної компанії Kpler, обсяги імпорту російської нафти до Китаю та Індії значно знизилися. Китайські незалежні нафтопереробні заводи в провінції Шаньдун почали скорочувати переробку на 400 тисяч барелів на добу, оскільки пошук альтернативної сировини став дорожчим.

В Індії перебої у постачаннях оцінюються у 450 тисяч барелів на добу. Країни шукають альтернативні джерела нафти у Середньому Сході, Африці та США.

Довгостроковий ефект санкцій

Нові санкції, за даними експертів, стали найсерйознішими за історію обмежувальних заходів проти Росії. Проблеми з фрахтом танкерів, складнощі з оплатою поставок та високі витрати на доставку російської нафти змушують Китай та Індію переглядати свої стратегії закупівель. У той час, як індійські та китайські порти поступово розвантажують раніше доставлені партії нафти, нові закупівлі практично зупинені.

Від admin