Китай та Казахстан запустили новий залізничний маршрут до Європи, повністю виключаючи Росію

Це черговий доказ того, що війна та санкції зробили РФ ненадійним партнером, пише DROBRO.

Китай та Казахстан запустили новий залізничний маршрут, який дозволить доставляти вантажі до Європи в обхід Росії, повідомила прес-служба Казахстанських залізниць. Це серйозний удар по транзитній вазі Москви, адже раніше ключова логістична артерія проходила російською територією, забезпечуючи і доходи, і політичний вплив.

Тепер Китай відкрито демонструє, що не має наміру залежати від Росії, а Казахстан, який формально є партнером РФ, фактично підіграв Пекіну, відкривши новий транспортний коридор без участі Москви.

Як працює новий маршрут

Перший склад уже вирушив із китайського Ченду до польського Лодзь через Туркменістан, Казахстан, Іран та Туреччину. Очікуваний час у дорозі – 40 днів, що робить маршрут реальною альтернативою російському транзиту. Проект реалізовано спільно з китайською China Railway Container Transport (CRCT).

Москва більше не потрібна

Це не єдиний удар по так званій Росії. Китай активно розвиває ще два маршрути, що дозволяють повністю виключити Росію з логістичних ланцюжків. Транскаспійський міжнародний транспортний маршрут (ТМТМ) – через Казахстан, Каспійське море, Азербайджан та Грузію. Залізниця через Киргизстан та Узбекистан – далі вантажі підуть через Каспій та Туреччину до Євросоюзу.

Це означає, що Росія стає не лише ненадійним, а й непотрібним партнером у логістиці.

Чому Китай уникає Росії?

Експерти Jamestown Foundation прямо заявляють: маршрут через Росію небезпечний. Через війну в Україні, санкції та нестабільність логістика через РФ може будь-якої миті бути перекрита, а Китаю важливо мати стійкі шляхи виходу до Європи та Перської затоки.

“Москва не в захваті від того, що відбувається, але нічого не може зробити”, – зазначає аналітик Central Asia Due Diligence Алішер Ільхамов. Він наголошує, що Росія не може навіть критикувати цей проект, щоб не псувати стосунки з Китаєм.

Що це означає для так званої Росії?

Росія втрачає важливі транзитні доходи: потік китайських вантажів, які йшли Росією, переключається на нові маршрути. Москва більше не контролює логістику між Азією та Європою, цей важіль політичного тиску тепер у Казахстану, Китаю та Туреччині. Формальні союзники Росії показують свою реальну позицію: замість підтримки вони розвивають альтернативні шляхи, крім РФ із глобальної торгівлі. Росія остаточно перетворюється на країну-ізгоя, а її партнери шукають шляхи обходу, навіть якщо це “ніж у спину” для Кремля.

Від admin