Вперше Міноборони заявило, що 24 вересня український винищувач Міг-29 було збито під час місії по пошуку та знищенню російських систем протиповітряної оборони, 25-річний пілот Тарас Редькін загинув
“Того дня Тарас виконував завдання зі знищення ворожих засобів ППО за допомогою нових протирадіолокаційних ракет AGM-88 недалеко від лінії бойового зіткнення. Він, як і зазвичай, результативно відпрацював по наземних цілях, вже розвертався… “Бачу пуски по мені”, – встиг сказати в ефірі. Це було близько 4-ї ранку. Більше на зв’язок не виходив…”
“Він завжди стримано без особливих подробиць розповідав про бойову роботу. Лиш з часом ділився, що його не раз брали на приціл, що аеродроми потрапляли під ракетні удари…
Він мріяв пересісти зі стареньких винищувачів на сучасніші F-16, поглиблено вивчав англійську, яку і до того знав добре”.
Обставини життя та загибелі Тараса у вражаючому матеріалі Арміяінформ, який не може нікого залишити байдужим:
Я б хотів відзначити, що дії Тараса Редькіна та усіх українських пілотів, які виконують місії по пошуку та ураженню російських радарів – це справжній героїзм, враховуючи, що вони воюють за великої переваги російської авіації у повітрі, і під час місій по знищенню радарів ППО їм доводиться інколи виходити на самий передній край, навіть викликаючи тим самим вогонь ворога на себе. Переоцінити ці подвиги українських пілотів не можливо – саме завдяки тому, що вони б’ють російські радари, російська ППО втрачає можливість перехоплювати ракети HIMARS і ми можемо ефективно знищувати важливі цілі навіть попри максимальну концентрацію радарів та ЗРК.
Українські інженери у рекордні терміни вирішили неймовірно складне технічне завдання – інтегрували управління протирадіолокаційними ракетами AGM-88 HARM в комплекс озброєння українських Міг-29. Складність у тому, що система управління вогнем Міг-29 не сумісна з літаками США.
Для застосування ракет HARM і знищення систем ППО в країнах НАТО обладнуються спеціально виділені літаки. Наприклад, у ВПС США літаки модифікації F-16CJ несуть на собі додатково підвісний контейнер з станцією радіоелектронної розвідки AN/ASQ-213, контейнер зі станцією радіоелектронної боротьби та контейнер постановки перешкод. Це дозволяє ефективно застосовувати протирадіолокаційні ракети AGM-88 HARM. Саме станція розвідки з великої відстані виявляє координати та характеристики роботи радару ППО, та передає у систему наведення ракети, це дозволяє літаку здійснювати пуск з максимальних дистанцій, не зближуватись з ворожою ППО. А станція РЕБ та станція перекшод захищає літак від ураження навіть в тому випадку, якщо радарам противнкиа вдалось його засікти.
Але Міг-29 не може бути обладнаний такими контейнерами, оскільки розвідувальна станція має бути суміщена з системою управління вогнем літака, а щоб це зробити, треба дороговартісна заміна всієї системи управління вогнем та час на перепідготовку. А грошей на таке переобладннаня у нас не вистачає, і модернізувати старі Міг-29 нема вже сенсу, і усі літаки потрібні у строю, і бити ворога треба сьогодні, тим, що є… І наші герої-пілоти йдуть у бій, усвідомлюючи цей високий ризик.
Тому наші пілоти вилітають на пошук цілей у зону ураження, поки сама ракета не захопить випромінювання радару. Так, можна пускати ракети з найменшим ризиком, щоб ракета сама шукала ціль та навелась самостійно, але це не забезпечує максимальної точності. Якщо хочеш домогтися гарантованого влучання, то треба дочекатись, коли російський радар буде захоплений системою наведення. Для цього і доводиться зближуватись з ворогом, як це і зробив Тарас Редькін.
Країни НАТО мають почати поставки Україні бойових літаків хоча б для ураження російської ППО. Навіть старі модифікації F-16 block 50 можуть ефективно бити усі типи російських літаків за рахунок сучасних далекобійних ракет повітря-повітря AIM-120, керованих бомб JDAM, та різних прицільних та захисних систем, які на них можна встановлювати. Все це треба робити негайно, бо пілоти набагато важливіші за самі літаки, їхня підготовка потребує років.
Саме застосування F-16 та керованих авіабомб дозволило б набагато зменшити запити України на високоточні снаряди та ракети, оскільки авіабомби та ракети могли б уражати значну кількість цілей ЗС РФ, на які зараз ЗСУ змушені витрачати ракети HIMARS та снаряди Екскалібур. Якщо російські позиції на передовій будуть уражати важкі авіабомби, це дозволить більш ефективно знищувати та проривати російську оборону на будь-якому напрямі. Це б дуже суттєво зменшило втрати української піхоти.
Росія нарощує темпи виробництва зброї, намагається задавити Україну кількістю. Не дати ворогу переломити хід війни можна тільки якщо вчасно підготувати посилення для України. Сучасні радари F-16 могли б також значно посилити ефективність пошуку та знищення російських крилатих ракет та іранських дронів, під ці літаки в арсеналах НАТО сотні тисяч різних видів озброєння.
І головне – тільки сучасні літаки дозволили б максимально зберегти українські життя. А поки що керівники країн НАТО мають, як і усі люди у світі знати та розуміти вартість та цінність величних героїв української нації, які йдуть на смерть, щоб зупинити страшну навалу російського нацизму на Європу. Джерело: https://censor.net/ua/r3375787
Автор: Юрій Бутусов