З 2018 року у Дрогобичі функціонує комунальна установа «Інклюзивно-ресурсний центр», фахівці якої надають послуги діагностики, корекції та супроводу дітей з особливими потребами
Загалом в громаді проживає більше 18 тисяч дитячого населення. Додалось навантаження і з прибуттям внутрішньо переміщених осіб в громаду. Відтак в місті гостро стоїть потреба у відкритті додаткової філії Інклюзивно-ресурсного центру, передає DROBRO.
Про наміри відкриття відділення та пошук приміщення повідомив під час апаратної наради в міській раді начальник відділу освіти Петро Шев’як.
Як зазначила директорка КУ «Інклюзивно-ресурсний центр» Ірина Шустова – станом на сьогоднішній день фахівці центру обслуговують понад 700 дітей з особливими потребами. Це велике навантаження, адже кожна дитина має свої індивідуальні особливості та потреби. При цьому наявна черга і постійно надходять нові заявки від батьків, чиї дітки потребують допомоги в корекції та адаптації до навчального процесу.
Рішення про створення філії Комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Дрогобицької міської ради було прийняте сесією міської ради в листопаді 2023 року. Зараз триває пошук приміщення, на базі якого можна обладнати відділення центру – воно має відповідати низці важливих вимог. В першу чергу – це доступність приміщення для маломобільних груп населення та можливість обладнання в ньому всіх необхідних умов.
Для цього розглядають декілька варіантів розміщення філії. Серед них – ЗДО №13.
Сам Інклюзивно-ресурсний центр був створений у Дрогобичі у 2018 році. Він діє на базі Гімназії №5 імені Героя України генерала Сергія Кульчицького.
Як повідомила керівниця Центру Ірина Шустова, фахівці центру працюють в трьох напрямках. Це: діагностика, корекція та супровід дітей.
Найбільше часу та зусиль потребує діагностика, адже її мета правильно визначити індивідуальні особливі потреби дитини, її можливості та надати висновок і рекомендації. Опираючись на ці рекомендації, батьки можуть вибрати для дитини найбільш оптимальну форму здобуття освіти.
Діти з особливими потребами можуть бути на інклюзивному навчанні, навчатись разом з усім класом, однак при цьому для них забезпечені особливі умови для навчання. Іншою формою є індивідуальне навчання: коли дитина не може здобувати освіту за звичайною програмою, уроки відбуваються індивідуально, однак дитину обов’язково залучають до проведення спільних заходів та проєктів класу. Третій варіант – це навчання в закладах спеціальної освіти (до прикладу, для дітей з вадами зору та слуху – такі є у Львові).
Сьогодні діти з особливими потребами є практично в кожному освітньому закладі громади. Для забезпечення їм особливих умов для навчання, на базі закладів створюють інклюзивні групи (якщо мова йде про дошкільні установи) чи інклюзивні класи (якщо мова йде про гімназії та ліцеї).
Кожна дитина має право на здобуття освіти. Наші спеціалісти допомагають провести діагностику та визначити індивідуальні потреби, щоб надалі забезпечити умови, виходячи з особливостей кожної дитини. Ми маємо досвід роботи з дітками від одного року. Як свідчить практика – чим швидше почати працювати з дитиною, тим кращим буде результат», – наголошує Ірина Шустова.